VİCDANEN RAHAT BİR BELEDİYE BAŞKANIYIM

28-001Ziyaretlerini Yarımada genelinde sürdüren Başkan Mehmet Tosun, Yarımada’nın kuzeyindeki beldelerde vatandaşlarla bir araya geliyor. Gündoğan Beldesi’ndeki Balıkçılar Kahvesi’nde vatandaşlarla buluşan Başkan Mehmet Tosun, “Biz 10 yıldan beri, Konacık Beldemizde birçok projeyi gerçekleştirmiş bulunuyoruz ve kapanmakta olan bir belediyenin başkanı olarak, vicdanen rahat bir belediye başkanıyım.” dedi. Göltürkbükü’nün ardından Gündoğan Beldesi’ne geçen MHP Bodrum Belediye Başkan Adayı Konacık Belediye Başkanı Mehmet Tosun, çarşıdan pazara, otogardan balıkçı barınağına kadar birçok yeri ziyaret etti. Ziyarette Başkan Mehmet Tosun’a, yakın çalışma ekibinden Mazlum Ağan, Remzi Güngör, Ahmet Özkeskin, Mehmet Kızılağaç, Süleyman Mazı, Mustafa Dağdelen, Nevzat Kanber, Burak Söğütlü ve MHP Bodrum Kadın Kolları Başkanı Melek Topçu Yılmaz ile Konacık Belediyesi Meclis Üyeleri de eşlik ettiler.

“Söz Verip Yapmadığımız Proje Yok”

Gündoğan Balıkçılar Kahvesi’nde vatandaşlarla bir araya gelen Başkan Mehmet Tosun, büyükşehir düzenlemesini vatandaşlara detaylarıyla anlattı. “İnsanların toplu olarak yaşamadığı bir yerde belediyeden bahsetmek mümkün değil. Yani sizler bizim başımızın tacısınız, bizim varlık sebebimiz sizlersiniz.” diyen Başkan Mehmet Tosun, “O zaman biz ne yapacağız; hepinize adil hizmet vermemiz gerekiyor, belediyelerin görevi bu. Biz 10 yıldan beri Konacık Beldemizde birçok projeyi gerçekleştirmiş bulunuyoruz ve kapanmakta olan bir belediyenin başkanı olarak vicdanen rahat bir belediye başkanıyım” dedi.

“Bu Kadar Eksikle 2 Ay Turizme Şükretmeli” Turizmde Bodrum’un beklenilen seviyede olmadığının altını çizen Başkan Mehmet Tosun, “2 ay çalışıp kazandığınız parayla 12 ay geçinmeniz mümkün değil. Burası, dünyanın en güzel yerlerinden bir tanesi; iklimiyle, doğal güzellikleriyle, tarihi değerleriyle, kültürel değerleriyle. Maalesef ve maalesef bunları yeterince koruyup kullanamadığımızı görüyorum. Turizmde aktif hale getiremediğimizi düşünüyorum. ‘Bodrum’ denince, İstanbul’dan, Avrupa Birliği’nden, dünyanın değişik ülkelerinden baktığımız zaman sadece ve sadece eğlence sektörü ve dinlence akla geliyor. Oysaki bizim Bodrum Yarımadamızda tarihi değerlerimiz var, kültürel değerlerimiz var. İçmeler bölgemizde, dünyanın en önemli ahşap yatlarını imal ediyoruz.” dedi.

Başkan Mehmet Tosun, “Çevre kirliliği ile ilgili sorunlarımız var, aydınlatma ile ilgili sorunlarımız var, hâlâ çöplerimizi vahşi depolamayla Bodrum merkezde bir yere topluyoruz. Artık, Anadolu illerinin birçoğu bunları çözmüş durumda. Suyumuzu daha geçen sene Milas’tan temin eder duruma geldik. Yol problemlerimiz var, ulaşımla, trafikle ilgili ciddi sıkıntılarımız var. Biz bu kadar eksiklerimize rağmen, 2 ay bile turizm yapabiliyorsak, buna bile şükretmemiz lazım.” şeklinde konuştu.

“Jeotermal Varsa Çıkartırız”

Bodrum’da birçok konunun şehir efsanesi gibi yıllarca sadece konuşulduğunu ancak icraata geçilemediğini vurgulayan Başkan Mehmet Tosun, “Biliyorsunuz, sürekli Bodrum’da jeotermal var deniliyor. E, varsa çıkar kardeşim turizmde kullan, bunun adını koy! Yoksa bu defteri kapat. Bakın o kadar komik şeyler yaşıyoruz ki; bir taraftan jeotermal kaynaklarımızın var olduğunu söylüyoruz, bir taraftan da Bodrum’a doğalgaz getirmek için imza kampanyaları düzenliyoruz. Eğer burada jeotermal varsa, doğalgazın ne işi var? Biz doğalgaz zengini bir ülke miyiz? Biz, Bodrum’da jeotermal kaynaklarımız varsa, insanımızın, turizmcimizin kullanımına sunacağız. Yoksa, yenilenebilir enerji kaynaklarını mutlak suretle devreye sokmamız lazım. Rüzgâr enerjimiz var, güneş enerjimiz var… Bakın biz arıtma tesisimizde aydınlatmayı tamamen güneşten elde ettiğimiz elektrikle sağlıyoruz. Pedasa Antik Kenti’ndeki ziyaretçi evimizin elektriği, rüzgâr ve güneşten, yani hibrit sistemden elde ediliyor.” dedi.

Ticari Planlamaya Dikkat Çekti

Vizyonunu, “Hayata dair her şeyi organize etmeye ve insanımızın hayatını kolaylaştıracak projeler üretmeye çalışıyoruz.” diyerek açıklayan Başkan Mehmet Tosun, Bodrum’da ticari planlamaların da yapılması gerektiğine dikkat çekti. Bodrum’da balık çiftliklerinin de önemli bir ihracat üreticisi olduğunu vurgulayan Başkan Mehmet Tosun, “Balık çiftliklerimiz bu bölgenin bir gerçeği. Ciddi anlamda da ticari potansiyelleri var biliyorsunuz. Burada balık yetiştirip yurtdışına ihraç ediyorlar. Turizmciyle bu sektörü birbirine düşman etmeden nasıl yapabiliriz diye araştırıyoruz.” diye konuştu.

“Konacık’ı Kıskanıyoruz”

Balıkçılar Kahvesi’nin ardından otogarı ziyaret edip, dolmuş ve taksicilerle görüşen Başkan Mehmet Tosun, ardından semt pazarına geçti.

Pazarda vatandaşlar ve esnafların görüşlerini dinleyen Tosun, Konacık’taki çalışmalarından dolayı kendisinin çalışkan bir başkan olarak tanındığını söyleyen vatandaşlara, “O zaman desteğinizi bekliyoruz.” karşılığını verdi. İstanbul’dan Yalıkavak’a yerleştiğini belirten bir vatandaş ise Başkan Mehmet Tosun’a, “Ben CHP’nin üyesiyim ama sizi destekliyorum. Çevremdekiler de CHP’li, onlar da sürekli sizi konuşuyorlar, sizi destekliyorlar; çünkü Konacık’ı kıskanıyoruz.” dedi.

“Belediyeyi Ehliyetli Bilinçli Kişilere Teslim Edin”

Harita mühendisi ve trafik planlama uzmanı olan Başkan Mehmet Tosun, pazarda vatandaşlarla sohbet ederken otogarda dolmuşun şoför koltuğuna oturduğunu belirterek, şoförlere “Siz bu minibüsü ehliyeti olmayan bir kişiye verip kullandırır mısınız?’ diye sordum, ‘Hayır!’ dediler. ‘O zaman belediyeyi de ehliyetli kişilere ve bilinçli kişilere teslim edin, direksiyonu bize teslim edin.’ dedik.” dedi.

Pazar yerinin ardından çarşıda da ziyaretlerde bulunan Başkan Mehmet Tosun, vatandaşlara bir isteklerinin olup olmadığını sordu. Bu soruya birçok vatandaş, “İsteğimiz senin görevi alman. O zaman diğer isteklerimiz de gerçekleşecektir, bundan eminiz.” cevabını aldı. Başkan Mehmet Tosun ve beraberindeki ekibin ziyaretleri sabah erken saatlerden hava kararıncaya kadar sürdü.